Project omschrijving

Customer Support Specialist

Neem contact op met Petra Visser als je vragen hebt.

Solliciteren

Customer Support Specialist

Wij zijn op zoek naar een ervaren, klantgerichte Customer Support Specialist. Ben jij op zoek naar een uitdagende baan met veel diversiteit, heb je relevante werkervaring en ben je graag veel in contact met klanten? Lees dan verder!

Wat doet een Customer Success Specialist bij Scienta

  • Trainingen geven (online en op locatie wanneer dit mogelijk is) aan klanten om ze op weg te helpen in onze software en nieuwe functionaliteiten uit te leggen.
  • Opstarten en begeleiden van projecten bij klanten en partners.
  • Testen van nieuwe Scienta releases en de handleiding bijwerken.
  • Begeleiden van nieuwe klanten, zodat onze klanten het maximale uit onze software kunnen halen.
  • Beantwoorden van support vragen van onze klanten en partners.
  • Het creëren van middelen die klanten op weg helpen in Scienta zoals handleidingen en instructievideo’s.

Hoe ziet je dag er uit?

Je start de dag met een meeting met een partner van Scienta. Het doel is om Scienta organisatie breed in te zetten bij de leden van de partner, zodat iedere werknemer over de juiste informatie kan beschikken. Na de meeting stel je een plan van aanpak op en communiceer je met de rest van het team wat de doelstellingen zijn en hoe jullie dit oppakken.

Hierna begin je met het testen van de nieuwe Scienta release die binnenkort uitkomt. In deze release is een belangrijke wens van een klant verwerkt, dus na het testen neem je persoonlijk contact met de klant op om het goede nieuws te vertellen. Verder werk je tot aan de lunch de nieuw binnengekomen supportvragen weg in het supportticketsysteem.

Na de gezamenlijke lunch ben je aanwezig bij een Scienta training. Over een tijdje geef jij deze trainingen, dus naast de persoonlijke trainingen die jij krijgt, is het goed om hierbij aanwezig te zijn om de dynamiek van deze trainingen te voelen. Na de training neem je contact op met een klant die het onboardingsprogramma heeft afgenomen. Met het onboardingsprogramma krijgt de klant een adviesgesprek op locatie om hen te begeleiden bij het inrichten en starten met Scienta. Na het gesprek heb je regelmatig contact met de klant om te kijken hoe het gaat en of ze nog ergens hulp bij nodig hebben.

De rest van de middag breng je in kaart wat de klant nodig heeft (denk aan instructievideo’s, tours door Scienta, kant-en-klare formulieren) en ga je hiermee aan de slag. Je werkdag sluit je af met een goed potje tafelvoetbal.

Wie ben jij

Je hebt een passie voor onze klanten en weet hun verwachtingen te overtreffen. En:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Werkervaring bij een IT bedrijf is een pré.
  • Je hebt uitstekende communicatieve Nederlandse en Engelse vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent analytisch sterk.
  • Jij bent servicegericht en klantvriendelijk: je kan van nature het verschil maken en wil waar mogelijk klanten verrassen met kleine of grote dingen. Je streeft in alles naar excellentie.
  • Je hebt oog voor commerciële kansen en je gaat een uitdaging niet uit de weg.
  • Je hebt natuurlijk overwicht en overtuigingskracht om de klant of collega’s zonder moeite te corrigeren en mee te krijgen in jouw visie.
  • Je kan goed luisteren en je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je kan creatieve oplossingen bedenken om onze klanten goed op weg te helpen.

Wie zijn wij

Wij zijn de makers van Scienta; slimme cloudsoftware om organisaties beter te managen. Dat doen we al meer dan vijftien jaar voor meer dan 4000 organisaties in binnen- en buitenland. Organisaties managen hun processen in Scienta, gebruiken het als kwaliteits- of documentmanagementsysteem of als sociaal intranet. Scienta is geen maatwerk, iedere klant gebruikt hetzelfde product.

Net zoals we met onze software het verschil willen maken, maakt iedereen in ons team ook het verschil. Scienta wordt gemaakt en verkocht door een gepassioneerd en groeiend team. We worden gedreven door creativiteit, willen het beste uit onszelf halen en maken gebruik van de nieuwste technieken. Ontspanning, vrijheid en plezier vinden we minstens net zo belangrijk. Daarom zie je ons elke dag met hetzelfde enthousiasme een potje tafelvoetballen.

Wat bieden we jou

Wij bieden je een ambitieuze, groeiende en professionele werkomgeving. Er is ruimte voor jouw nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt.

Daarnaast vinden wij het belangrijk om jou vrijheid en verantwoordelijkheid te geven, waardoor je jezelf kan ontwikkelen en verder kan groeien. Daarom bieden wij opleidingsmogelijkheden aan en geven we je veel vrijheid om de functie “eigen” te maken. Daarnaast bieden we je:

  • Een passend salaris tussen de 2.500,- en 3.200,- op basis van een fulltime contract en ervaring, kennis en kunde.
  • Een tijdelijk contract van 36 tot 40 uur per week. Een vaste aanstelling is het uiteindelijke doel.
  • Een fijne werksfeer met enthousiaste collega’s waarmee je leuke bedrijfsuitjes beleeft.
  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid.
  • Een gezamenlijke bedrijfslunch en andere (gezonde) tussendoortjes.
  • Reiskostenvergoeding en pensioen.
  • Uitstekende verdere arbeidsvoorwaarden.
Solliciteren

Contact

Herken je jezelf in bovenstaande profiel?

Stuur dan vooral je motivatie en CV op! Heb je nog vragen of wil je gewoon even telefonisch contact? Neem dan contact op met Petra via 0341 700 250.

CONTACT